Projekti

PROJEKTI

Nenehno iščemo nove poti in drugačne oblike dela z učenci. Ustvarjanje krajših, pa tudi večletnih projektov je postalo stalna oblika spodbujanja in razvijanja inovativnih dejavnosti pri učencih na naši šoli.

 

Davčno opismenjevanje mladih

Osnovni namen projekta je ozaveščanje mladih o pomenu plačevanja davkov, ki omogočajo zagotavljanje javnih dobrin in storitev vsem prebivalcem, in povečanje davčne pismenosti. Projekt bo v obliki predavanja za učence 7. in 8. razreda izvedla Finančna akademija Finančne uprave Republike Slovenije.

 

Digitrajni učitelj

Gre za 3-letni razvojni projekt, katerega cilj je uspešno usposobiti najmanj 20 tisoč strokovnih in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju in tako zagotoviti dvig digitalnih kompetenc, kompetenc za trajnostni razvoj in finančne pismenosti. V želji, da opolnomočimo naše strokovne delavce s kompetencami, ki bodo zajete v vseh novih učnih načrtih, in da krepimo učečo se skupnost, smo se odločili za sodelovanje v projektu. Letos na šoli teče drugo leto projekta.

Evropski teden mobilnosti

Tudi v letošnjem šolskem letu se bomo z različnimi aktivnostmi pridružili Evropskemu tednu mobilnosti. V tednu od 18. do 22. septembra bomo organizirali Pešbus:

  • na matični šoli na relaciji Kamna Gorica–OŠ Staneta Žagarja Lipnica,
  • na podružnični šoli Ovsiše pa od Kulturnega doma v Podnartu do PŠ Ovsiše.

 

Ob dnevu brez avtomobila (22. 9. 2023) bomo organizirali iz vseh vasi (Kamna Gorica, Kropa, Dobrava, Brezovica, Zaloše, Podnart, Ovsiše, Češnjica, Poljšica) peš prihod v šolo.

V sodelovanju z ekipo projekta Life Spodbujamo e-krožno bodo 18. septembra učenci zadnje triade pred šolo obiskali ozaveščevalno vozilo E-transformer 2.0. V vozilu si bodo učenci ogledali kratek animiran video o krožnem gospodarstvu, muzej aparatov iz naše bližnje in daljne preteklosti, primere trajnih magnetov in proces njihove reciklaže, prisluhnili kratkemu predavanju o krožnem gospodarstvu in se pomerili v retro računalniških igricah.

 

Organizirali bomo tudi zbiralno akcijo starih še delujočih aparatov.

         

Naša mala knjižnica

Gre za bralni projekt, namenjen spodbujanju branja. Z ustvarjalnimi nalogami in igrivim odnosom do knjig skuša vzgajati vseživljenjske bralce, dviguje splošno raven bralne pismenosti ter pomembno prispeva k širjenju obzorja in spoznavanju drugih kultur. V projektu sodeluje že več kot 350 slovenskih šol in več kot 60 vrtcev, v šolskem letu 2024/25 se bodo priključile tudi šole iz šestih drugih evropskih držav. Odlične knjige bomo torej brali v Sloveniji, na Hrvaškem, v Estoniji, Italiji, Grčiji, Severni Makedoniji in na Poljskem. Projekt bomo izvajali za učence 1. in 2. razreda v okviru izvenšolskih dejavnosti.

Noč z Andersenom

Noč z Andersenom je prireditev, pravzaprav praznovanje mednarodnih razsežnosti, ki poteka ob mednarodnem dnevu knjig za otroke in rojstnem dnevu H. C. Andersena po knjižnicah in osnovnih šolah. Vsako leto je izbrana druga Andersenova pravljica, ki je podlaga za umetniške, družabne, gibalne in druge dejavnosti na dogodku. Noči z Andersenom se bodo lahko udeležili vsi učenci od 3. do 9. razreda, ki bodo do 20. marca opravili Finžgarjevo bralno značko.

Obogateno učenje tujih jezikov

V šolskem letu 2021/22 bo naša OŠ četrto leto v sodelovanju z Zavodom za obogateno učenje tujih jezikov učencem zadnje triade nudila 4 ure tedensko obogatene ure angleškega jezika. Ure bosta skupaj izvajala naša učiteljica angleškega jezika in rojeni govorec angleškega jezika Paul Asher. Te ure pouka so izvrstna priložnost za širjenje medkulturne kompetence, za avtentično učenja angleškega jezika in za še bolj pester izbor metod dela, ker isto skupino učencev istočasno poučujeta dva učitelja. Ta nadstandard nam omogoča Občina Radovljica, ki nam za delo naravnega govorca zagotavlja potrebna finančna sredstva.

Pasavček

Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu pri Javni agenciji Republike Slovenije za varnost prometa vodi in koordinira projekt Pasavček. Vsebinsko se akcija navezuje tudi na aktivnosti v okviru širše akcije Varnostni pas, ki teče v okviru Nacionalnega programa prometne varnosti pod okriljem Ministrstva za promet. Osnovni namen projekta Pasavček je spodbujati pravilno uporabo otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov med vožnjo otrok in tudi odraslih, ki ga slogan Red je vedno pas pripet jasno sporoča. Projekt temelji na pozitivni spodbudi, saj nagrajujemo otroke, ki so aktivni v projektnem delu in so v osebnem avtomobilu pripeti. Tekom šolskega leta bomo izvajali različne dejavnosti, namenjene ozaveščanju varne rabe varnostnega pasu ter varnosti v prometu.

Policist na obisku

V letošnjem šolskem letu bo vsak razred obiskal policist s policijske postaje Radovljica. Policist bo glede na razred obravnaval naslednje teme: prometna varnost, vandalizem, vrstniško nasilje, nasilje v družini, droge, neznanci, varnost na spletu, pirotehnika, kraje, varnost osebne lastnine, varnost na kopališču, varnost na smučišču, varno s kolesom, varnost pešcev, kazenska odgovornost mladoletnikov, delo policista, itd.

Rastem s knjigo

Gre za nacionalni projekt spodbujanja bralne kulture. Cilj projekta je osnovnošolce motivirati za branje mladinskega leposlovja slovenskih avtorjev ter jih spodbuditi k obiskovanju splošnih knjižnic, ki je, mimogrede, brezplačno. V okviru projekta bodo sedmošolci obiskali Knjižnico A. T. Linharta v Radovljici.

Rekreativni odmor

Rekreativni odmori potekajo skozi celotno šolsko leto in jih uvajamo kot sestavni del pouka na šoli. Naloga učiteljev ni le tehnična izvedba rekreativnega odmora v telovadnici oziroma izven nje, ampak tudi motiviranje in izvedba posameznih vaj in nalog, ki jih lahko izvedejo tudi med šolskimi urami. Učitelji sami presodijo, kdaj so učenci preutrujeni in temu primerno ukrepajo. Rekreativni odmori v telovadnici potekajo po predvidenem urniku od ponedeljka do petka od 11.00 do 11.10 ure v veliki telovadnici, ob ugodnem vremenu tudi na šolskem dvorišču, kjer imajo učenci možnost igranja košarke, malega nogometa, odbojke, badmintona, plesa ...

 Shema šolskega sadja, zelenjave in mleka

Namen šolske sheme je pri otrocih povečati uživanje sadja in zelenjave ter mleka in mlečnih proizvodov s poudarkom na lokalni pridelavi ter izboljšati prehranske navade otrok. Prehranske navade se oblikujejo v otroštvu, vzgojno-izobraževalne ustanove, kjer se izvaja ta shema, pa imajo pri tem velik pomen. Šolska shema naj bi pripomogla k ustavitvi naraščanja pojava prekomerne teže in debelosti pri otrocih, ki sta eden od večjih dejavnikov tveganja za bolezni sodobnega časa.

Skupnost šol biosfernega območja Julijske Alpe

Skupnost šol Biosfernega območja Julijske Alpe je prva tovrstna povezava osnovnih šol in upravljavca zavarovanega območja v tako velikem obsegu in na tako izredno pomembnem območju, kot sta Triglavski narodni park in Biosferno območje Julijske Alpe. Skupnost šol vključuje 38 osnovnih šol. Povezuje več kot 7.000 osnovnošolcev ter ravnateljev in učiteljev v skrbi za Triglavski narodni park in njegovo vplivno območje.

Skupnosti smo se pridružili, ker želimo biti del prizadevanj za trajnostni razvoj območja Julijskih Alp in ker želimo učence vzgojiti v odgovorne osebnosti, ki bodo znale skrbeti za ohranjanje naravne in kulturne dediščine naše domovine.

Članstvo Skupnosti šol Biosfernega območja Julijske Alpe članicam omogoča:

  • 1 brezplačno naravoslovno delavnico letno,
  • brezplačno udeležbo na poletnem taboru za 1 učenca,
  • brezplačne strokovne ekskurzije za učence in učitelje in
  • uporabo brezplačnih učnih gradiv.

Mesečni novinčki šol Biosferskega območja Julijske Alpe

Šola sobivanja

Gre za sklop projektov, ki želijo ozaveščati namen trajnostnega razvoja. Učenci razvijajo pozitivno in dolgoročno vizijo za pravičnejšo družbo, skrb za čistejše, varnejše in bolj zdravo okolje ter boljšo kakovost življenja na planetu. Naša šola bo letos sodelovala pri različnih projektih: Varno v vrtec in šolo – ozaveščanje o varnih poteh do šole; Spodbujajmo prijateljstvo - ustvarjanje na temo prijateljstva; Ti meni danes, jaz tebi jutri – razviti okolje, ki omogoča trajnostno naravne, zdrave družbe, Živimo zdravo – športne aktivnosti, zdrava prehrana, zdrav način življenja.

Šolski parlament

Šolski parlament je program vzgoje otrok in mladostnikov za demokracijo. Kot oblika demokratičnega dialoga se izvaja v vseh šolah po Sloveniji, nadgradi se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključi na nacionalnem otroškem parlamentu. Tema letošnjega Šolskega parlamenta je Šolski sistem.

Cilji programa so:

  • uresničevanje mednarodnih konvencij, zlasti Konvencije ZN o otrokovih pravicah;
  • vzgoja in izobraževanje mladih za aktivno in demokratično državljanstvo ter multikulturnost, kar je temeljnega pomena za »promocijo« vrednot človekovega dostojanstva, svobode, enakosti in solidarnosti ter za zavest o skupnih vrednotah kot so npr. spoštovanje razlik, strpnosti in razumnega dialoga;
  • nudenje možnosti mladim za aktivno obliko participacije v družbi, s čimer aktivno sodelujejo in vplivajo na odločitve odraslih; mladi s tem pridobijo socialne veščine, izkušnje, znanje in si oblikujejo pozitivno samopodobo …
  • »okrepitev glasu« otrok (glas otrok naj se sliši);
  • razvijanje komunikacijskih spretnosti (nenasilna komunikacija kot vzgoja za strpnost);
  • razvijanje sodelovalne kulture;
  • razvijanje sposobnosti za odločanje in sprejemanje odgovornosti;
  • usmerjanje učencev v samostojno sporočanje, vrednotenje, iskanje in povezovanje informacij;
  • spodbujanje učenja, ki vodi do razvoja samostojnega, kritičnega in ustvarjalnega mišljenja;
  • razvijanje odgovornega odnosa učencev do soljudi, do naravnega in družbenega okolja.

Teden otroka

Tema letošnjega Tedna otroka, ki bo potekal od 2. do 8. oktobra, je »Zakaji in zatoji radovednosti. Radovednost pomeni zanimanje za različne stvari. Vodi nas k odkrivanju sveta okoli nas in raziskovanju znanja. Ko smo radovedni, začnemo raziskovati tisto, kar nas zanima. Z radovednostjo napredujemo, prihajamo do novega znanja, novih izkušenj in spoznanj. Otroci kažejo radovednost s spraševanjem ter željo po odkrivanju nečesa novega. Skozi igrivo raziskovanje zadovoljijo svojo radovednost in jo na ta način razvijajo. Otroci niso zaznamovani s predsodki, domnevami ali zgodovinskim okvirom, ki lahko razblini to, kar opazujejo in spoznavajo. Radovednost pomaga otrokom odkrivati in razumeti svet.

Teden pisanja z roko

Teden pisanja z roko je še bolj privlačen zaradi trenutnih razmer, ki nas vse bolj potiskajo v tipkanje. Ker je pisanje z roko ključno za razvoj in kondicijo možganov vse od najmlajših otrok do ljudi v zrelih letih, se bomo tudi letos priključili Tednu pisanja z roko.

Tradicionalni slovenski zajtrk

Tretji teden v novembru bomo prvič obeležili teden slovenske hrane, ki se bo zaključil v petek, 15. 11. s tradicionalnim slovenskim zajtrkom. Namen tedna slovenske hrane je spodbujanje učencev k uživanju tradicionalnih slovenskih jedi in ozaveščanje o prednostih uživanja kakovostne hrane iz lokalnega okolja. V tednu slovenske hrane bo na jedilniku več slovenske hrane, pri pouku pa vsebine, povezane s to tematiko.

Varno na kolesu

Učenci 5. razreda bodo sodelovali v projektu Varno na kolesu, ki poteka v okviru štirih sklopov nalog, s pomočjo katerih bomo na ustvarjalen in inovativen način odkrivali nevarne cestne odseke v našem kraju, se učili o pomembnosti upoštevanja prometnih predpisov in o prometnih znakih, spoznavali, kako pomembna je ustrezna kolesarska oprema.

Zdrava šola

Zdrava šola je projekt, ki ga izvajamo pod okriljem Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Slovenska mreža zdravih šol se odziva na probleme v zvezi z zdravjem otrok in mladostnikov ter izvaja preizkušene programe za promocijo zdravja na telesnem, duševnem, socialnem in okoljskem področju za učence, učitelje in starše. Letošnja rdeča nit delovanja slovenske mreže zdravih šol je »Za varno in vključujoče šolsko okolje«. Zdrava šola je tako namenjena spodbujanju dobrih medsebojnih odnosov med učenci, učitelji, starši in vsemi, ki sodelujejo v vzgojno-izobraževalnem procesu, pobudam za zmanjševanje vseh vrst nasilja in predvsem dejavnostim, ki pripomorejo k dobremu duševnemu zdravju.

 

Ljudje smo socialna bitja. Povezave, ki jih gradimo z drugimi, so ključne za socialno, psihično in telesno zdravje. Medosebni odnosi so tisti, ki pomembno prispevajo k smislu življenja in vplivajo na to, kako posameznik zaznava kakovost svojega življenja. Močno se povezujejo z našimi najrazličnejšimi izkušnjami – lahko so vir pozitivne samopodobe, zadovoljstva z življenjem in dobrega počutja, lahko pa so vir težav, problemov, potrtosti. Spoštljiva, prijazna komunikacija predstavlja pomembno vlogo v izboljševanju odnosov z drugimi. Učinkovita komunikacija vodi v močnejše čustvene povezave z drugimi, v oblikovanje in vzdrževanje močnih in stabilnih prijateljskih odnosov, ki nam dajejo moč pri spoprijemanju z vsakodnevnimi izzivi.

 

Sledili bomo ciljem Zdrave šole in jih uresničevali skozi različne projekte in dejavnosti: Evropski teden mobilnosti, ločeno zbiranje odpadnih materialov, dan brez avtomobila, šolska shema, rekreativni odmori, ozaveščanje o hrupu, prostovoljstvo, varnost v prometu, kuharska tekmovanja, šolski vrt, solidarnostne akcije, obeleževanje svetovnih in mednarodnih dni, povezanih s cilji Zdrave šole.

IR optika 2
Naziv operacije: Vzpostavitev optične povezljivosti za zavode s področja raziskovanja in izobraževanja – IR optika 2

Cilji programa: Namen projekta IR optika 2 je vzpostaviti optične povezave pri čim več javnih zavodih s področja vzgoje in izobraževanja, ki še nimajo lastne optične povezave in pri tistih zavodih, ki uporabljajo optične povezave, vendar zanje plačujejo visoke stroške zakupa. Skupna vrednost programa znaša 5.900.000 €, sredstva mehanizma za okrevanje in odpornost znašajo 4.836.065,57 €.

Obrazložitev vloge Evropske unije: Načrt za okrevanje in odpornost je podlaga za koriščenje sredstev evropskega Mehanizma za okrevanje in odpornost. Pripomogel bo k okrevanju slovenskega gospodarstva in prispeval k blažitvi socialnih posledic pandemije covida-19. Z izvedbo načrtovanih reform in naložb za zeleni in digitalni prehod bo slovenska družba bolj trajnostna, odpornejša in bolje pripravljena na izzive prihodnosti. NOO sofinancirata Evropska unija in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje v okviru odziva Unije na pandemijo COVID-19.

Vse informacije o izvajanju Načrta za okrevanje in odpornost (NOO) v Republiki Sloveniji najdete na spletni strani noo.gov.si.

cross Skip to content